مشكلات رايج ترخيص كالا كه اغلب وارد كنندگان تجربه آن را داشته اند:
ارائه نشدن صحيح اسناد مالكيت به خريدار توسط فروشنده : كه اين امر نيز ناشي تاثير تحريم ها در انتقال پول و اخذ اسناد مالكيت است. هر يك روز معطلي در روند ترخيص كالا مي تواند معادل يك درصد به قيمت تمام شده كالا اضافه نمايد كه موجب ضرر هنگفت به وارد كننده و مصرف كننده كالا است.
كرايه معطلي : در صورتي كه محموله شما به هر دليلي امكان ترخيص در زمان مقرر را نداشته باشد، مجبور به نگهداري محموله بيشتر از زمان موافقت شده هستيد كه براي اين كار بايد كرايه معطلي پرداخت نماييد.
مدارك نادرست يا عدم وجود مدرك : صورتحساب اصلي كه مرتبط با محموله وارداتي شماست سند بسيار مهمي براي ترخيص كالا محسوب مي شود و فقدان آن روند ترخيص كالا را كند و يا حتي غيرممكن خواهد ساخت.
عدم آشنايي صحيح با قوانين گمركي: وجود قوانين پيچيده و موازي در گمرك گاهي موجب ايجاد دردسرهايي در ترخيص كالا خواهد شد. يك ترخيص كار حرفه اي بايد به تمامي قوانين گمركي و شيوه هاي اداري مسلط باشد تا به بهترين نحو بتواند مجوزهاي گمركي را اخذ نمايد.بهترين راه براي جلوگيري از چنين مشكلاتي راهنمايي از يك فرد مسلط يا تماس با يك شركت خدمات بازرگاني از جمله شركت بازرگاني تاجر است.